Motoryzacja PRL-U

MZ ETZ 150 – motocykl produkowany w latach 1985 – 1991 w Zschopau, będący następcą modelu TS 150.

Równolegle z tym modelem produkowano mało popularny w Polsce model MZ ETZ 125.

MZ ETZ 250 – motocykl produkowany w latach 1981 – 1989 w Zschopau. Jego poprzednikiem był motocykl MZ TS 250/1, natomiast MZ ETZ 251 jego następcą. Modele o pojemności 250 cm³ były największymi i najszybszymi jednośladami produkowanymi w fabryce MZ na przełomie lat 80. i 90. Skrót (Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen) oznacza: jednocylindrowy, widelec teleskopowy, rama z centralnym profilem skrzynkowym.

MZ ETZ 251 – motocykl produkowany w latach 1988 – 1991 w Zschopau. Jego poprzednikiem był motocykl MZ ETZ 250.Rok 1989 to wycofanie ze sprzedaży modelu ETZ 250 i zastąpienie go modelem ETZ 251. Stylizacja nowej maszyny była identyczna, jak w przypadku mniejszego modelu ETZ 150. Głównym powodem działań producenta jest unifikacja podzespołów motocykla z mniejszym modelem motocykla tej firmy, który charakteryzował się większą zwrotnością. W mniejsze gabarytowo podwozie ETZ 150 zabudowano silnik od ETZ 250. Mała masa pojazdu i spora moc dały w rezultacie dobre osiągi. Nowe nadwozie pozytywnie wpłynęło na pozycję i wygodę kierowcy, umożliwiając pokonywanie bez zmęczenia długich dystansów. Za najważniejszą zmianę należy uznać wprowadzenie niezawodnego elektronicznego (bezstykowego) układu zapłonowego, który zapewniał bezproblemowy rozruch i lepszą jakość pracy silnika.



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl